Artystyczne aspekty kształcenia słuchu (red. Dominika Lenska)
Idea organizacji konferencji zrodziła się z potrzeby wymiany doświadczeń, konfrontacji zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką kształcenia słuchu. Okazuje się, że jest to wciąż aktualny, niezwykle interesujący temat dla pedagogiki kształcenia słuchu. Uwieńczeniem konferencji stała się publikacja o tym samym tytule.
Zarys metody Kodálya (Erzsébet Szőnyi)
W książce opisany jest proces układania przez Kodálya poszczególnych komponentów pochodzących z różnych muzycznych systemów pedagogicznych w logiczną całość. Nakreślone jest również długotrwałe lecz kosekwentne wprowadzanie koncepcji pedagogicznej do węgierskiego szkolnictwa. Erzsébet Szőnyi opisuje poszczególne elementy kodalyowskiej koncepcji oraz rozkład materiału muzycznego w kolejnych latach edukacji dzieci i młodzieży. Autorka zwraca również uwagę na wartości intelektualne i emocjonalne płynące z częstego kontaktu z muzyką w szkole. Tą niespełna dwudzuestosiedmio stronicową broszurę kończą opisy dynamicznego rozwoju koncepcji na świecie oraz przykłady prób adaptacyjnych.
Od solmizacji do audiacji (Barbara Stencel)
Muzyka ludowa w edukacji małego dziecka. Pomoc dydaktyczna dla nauczycieli przedszkola i rodziców (Dominika Lenska)
źródło: Muzyka ludowa w edukacji małego dziecka, "Wprowadzenie". Dominika Lenska