



List z IKS
Z wielką radością i satysfakcją publikujemy list Przewodniczącego Międzynarodowego Stowarzyszenia Kodályowskiego, Jerry-Louis Jaccarda.
Read the Full Story
Muzyka tradycyjna
P
olska muzyka tradycyjna - w programie studiów podyplomowych Akademii Muzycznej w Katowicach Read the Full Story
Kurs edukacyjny
Muzyka ludowa w edukacji małego dziecka
propozycja edukacyjna dla nauczycieli przedszkola
i edukacji wczesnoszkolnej, studentów kierunku edukacja przedszkolna
i wczesnoszkolna, a także dla osób pracujących z małymi dziećmi oraz rodziców. Read the Full Story
i edukacji wczesnoszkolnej, studentów kierunku edukacja przedszkolna
i wczesnoszkolna, a także dla osób pracujących z małymi dziećmi oraz rodziców. Read the Full Story
Dlaczego w Polsce nie przyjmuje się tzw. metoda relatywna (Wojciech Jankowski)
Wojciech Jankowski
DLACZEGO W POLSCE NIE PRZYJMUJE SIĘ TZW. METODA RELATYWNA
Niedawno wydany Raport o stanie szkolnictwa muzycznego I stopnia1 potwierdza znany fakt, że w kształceniu słuchu, a zwłaszcza nauce języka muzycznego dominuje u nas tzw. metoda absolutna, a zwłaszcza koncentrowanie się na tonacji C-dur, co ma rzekomo ułatwić rozwój „słuchu absolutnego” u większej liczby uczniów2.
Myśli Zoltána Kodálya:

Polecane:
- Pamięci pana wizytatora Stanisława Wyremby (Wojciech Jankowski)
- List z IKS
- Click on the picture - Timetable
- Akademia Przedszkolaka
- The 25th International Kodály Symposium 2021
- Muzyka tradycyjna
- Wspominam Profesor Erzsébet Szőnyi (Wojciech Jankowski)
- Ludowe dziecięce zabawy muzyczne. Teoria i praktyka (Dominika Lenska)
- Kurs edukacyjny
- Muzyka ludowa w edukacji małego dziecka. Pomoc dydaktyczna dla nauczycieli przedszkola i rodziców (Dominika Lenska)
- Relacja z konferencji Kodály 2017 - tradycje muzyczne w rodzinie, edukacji i kulturze. (Ewa Cichoń)
- Projekt "Nuty na wierzbie"